درمان ریشه دندان

دندان شامل قسمت‌های مختلفی است. اگر بخواهیم لایه‌های تشکیل‌ دهنده‌ی دندان را به ترتیب از بیرون به داخل نام ببریم بدین صورت است: مینا، عاج و پالپ (حاوی رگهای خونی و عصبی می‌باشد). به قسمتی از دندان که بیرون از لثه قرار دارد و سفید رنگ است، تاج دندان و به قسمتی از دندان که زیر لثه و داخل استخوان فک واقع شده است، ریشه‌ی دندان می‌گویند. ریشه‌ی دندان در ثابت نگه داشتن دندان نقش مهمی دارد و مثل لنگر عمل می‌کند. ریشه‌ی دندان خود به تنهایی از عاج، پالپ و رباط نتال تشکیل شده است.

درمان ریشه دندان

درمان ریشه چیست

در مواقعی که پالپ یا ریشه‌ی دندان به دلیل مواجهه با عوامل متفاوتی مثل ضربه‌ دیدن، پوسیدگی عمیق و سایر مشکلات، دچار صدمه می‌شود، باید هر چه سریعتر درمان را شروع کرد. به درمان داخل دندان اصطلاحاً اندودنسی می‌گویند.

علل انجام درمان ریشه

درمان اندودنسی به منظور نجات دندانی که بافت‌های نرم داخلش دچار التهاب و عفونت شده‌اند، صورت می‌گیرد. التهاب و عفونت دلایل مختلفی مثل پوسیدگی عمیق، درمانهای دندانپزشکی متعدد در یک دندان، شکستگی و ترک خوردگی را شامل می‌شود. بعضی اوقات احتمال دارد پالپ دندان صدمه دیده باشد، بدون اینکه هیچ‌گونه ترک یا لب پرشدگی در آن مشاهده شود. اگر التهاب و عفونت پالب درمان نشود، به درد شدید و آبسه و حتی گاهی نابود شدن دندان منجر می‌شود.

علائم نیاز به درمان ریشه

از علائمی که نشاندهنده‌ی نیاز به درمان ریشه دندان یا عصب کشی هستند، می‌توان به حساسیت طولانی مدت دندان به سرما یا گرما، درد، حساسیت به لمس و جویدن، تغییر رنگ دندان، تورم و ترشحات گره‌های لنفاوی، بافت‌های لثه و استخوان مجاور اشاره کرد. با این وجود برخی اوقات احتمال دارد هیچ گونه علائمی وجود نداشته باشد.

نقش درمان ریشه در نجات دندان

وظیفه‌ی اندودنسی یا درمان ریشه دندان تخلیه‌ی بافت‌های آلوده و عفونی پالپ است. سپس محفظه را با نهایت دقت تمیز و ضد عفونی می‌کنند و تمامی مجراهای ریشه شکل‌دهی می‌شوند. در مرحله‌ی بعد فضای خالی را با مواد مخصوص پر می‌کنند تا دیگر باکتری‌ها و آلودگی‌ها به داخل دندان نفوذ نکنند. در نهایت از روکش دندان یا روشهای ترمیمی دیگر برای روی آن استفاده می‌کنند زیرا بعد از عصب‌کشی از دندان طبیعی تنها یک یا دو دیواره باقی می‌ماند و مابقی پر کردگی است که بعد از مدتی دندان دچار تغییر رنگ می‌شود و معمولاً خاکستری یا سیاه می‌شود. در این حالت هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ درمانی استفاده از روکش یا سایر روشهای ترمیمی توصیه می‌شود. با رعایت این موارد می‌توانید بعد از درمان ریشه دندان، از دندانتان مثل گذشته استفاده کنید.

در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران خدمات زیر ارائه می گردد

لمینیت دندان 

ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان

بلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران


جراحی فوق تخصص پلاستیک دندان ,درمان ,ریشه ,پالپ ,می‌شود ,ریشه‌ی ,درمان ریشه ,ریشه‌ی دندان ,ریشه دندان ,کلینیک دندانپزشکی ,روشهای ترمیمی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آرام کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. فروش جزوات علوم تجربی پایه هشتم دل نوشته هایی برای نورون های آینه ای باران دکتر معین الدین - مشاوره و برنامه ریزی کنکور 000000000 ثریا فیلم شادمانه ستاره های ستارگان